داستان دایسون

مقاله داستان Dyson

داستان دایسون: از یک ایده ساده تا تحول در فناوری

جیمز دایسون، مهندس و بنیان‌گذار، آغازگر داستان دایسون با اولین جاروبرقی بدون کیسه.
James Dyson

«ما هم مثل بقیه از محصولاتی که درست کار نمی‌کنند، ناامید می‌شویم. ما به‌عنوان مهندسین طراح، برای حل این مشکل کاری می‌کنیم. تمام کار ما بر پایه اختراع و بهبود است.» – جیمز دایسون

مهندسان وسواسی

داستان دایسون، روایتی از نبوغ، پشتکار و نوآوری است که با ناامیدی یک مهندس آغاز شد.

مجموعه نمونه‌های اولیه ۵۱۲۷ جاروبرقی، نشان‌دهنده پشتکار در داستان دایسون.
یک ایده جدید!

در سال ۱۹۷۸، جیمز دایسون از عملکرد جاروبرقی خود که با کاهش مکش روبرو بود، به ستوه آمد.
پس از بررسی، متوجه شد که کیسه آن با گرد و غبار مسدود شده است.
او با الهام از یک برج سیکلون صنعتی که برای کارخانه‌اش ساخته بود، به این فکر افتاد که آیا می‌توان از نیروی گریز از مرکز برای جدا کردن گرد و غبار در یک جاروبرقی استفاده کرد؟ این ایده، آغاز داستان دایسون بود.

پنج سال و ۵۱۲۷ نمونه اولیه بعد، او اولین جاروبرقی بدون کیسه جهان را اختراع کرد.


جی-فورس (G-Force): شروعی در ژاپن

جی-فورس (G-Force): شروعی در ژاپن|داستان دایسون
(G-Force)

این محصول، با نام «جی-فورس»، برای اولین بار در ژاپن، پایتخت فناوری‌های پیشرفته، به بازار عرضه شد.
عملکرد بی‌نقص آن، ژاپنی‌ها را تحت تأثیر قرار داد و این جاروبرقی با قیمت ۲۰۰۰ دلار، به سرعت به یک نماد جایگاه اجتماعی تبدیل شد.
این موفقیت، فصل اول داستان دایسون را در عرصه جهانی رقم زد و این محصول جایزه نمایشگاه بین‌المللی طراحی ژاپن در سال ۱۹۹۱ را از آن خود کرد.


دی‌سی۰۱ (DC01): بنیان‌گذاری شرکت دایسون

دی‌سی۰۱ (DC01): بنیان‌گذاری شرکت دایسون|داستان دایسون
(DC01)

با درآمد حاصل از فروش موفق جی-فورس، جیمز دایسون توانست شرکت خود، «با مسئولیت محدود دایسون» (Dyson Ltd)، را در سال ۱۹۹۳ تأسیس کند.
او بلافاصله کارخانه و مرکز تحقیقات خود را در کاتسولدز انگلستان راه‌اندازی کرد و شروع به ساخت یک جاروبرقی جدید کرد.
این محصول که «دی‌سی۰۱» نام گرفت، مخفف «سیکلون دوگانه» (Dual Cyclone) بود و اولین جاروبرقی‌ای بود که ۱۰۰٪ مواقع، ۱۰۰٪ مکش خود را حفظ می‌کرد.
عرضه این محصول، داستان دایسون را به مرحله جدیدی از رشد رساند.


دایسون امروز: یک تیم جهانی از مهندسان

داستان دایسون:فروش جهانی
جایگاه جهانی دایسون!

امروزه، دستگاه‌های دایسون در بیش از ۶۵ کشور جهان به فروش می‌رسند.
یک مرد با یک ایده، داستان دایسون را آغاز کرد و آن را به شرکتی فناوری با بیش از ۱۰۰۰ مهندس و دانشمند در سراسر جهان تبدیل کرد.

مهندسان وسواسی
مهندسان وسواسی!

این تیم بزرگ متشکل از متخصصانی در زمینه‌های مختلف مانند دینامیک سیالات، رباتیک، آکوستیک و الکترونیک است که با همکاری یکدیگر، عملکرد محصولات دایسون را تضمین می‌کنند.

داستان دایسون تنها به یک کشور محدود نمی‌شود.
تیم‌های دایسون در بریتانیا، سنگاپور، مالزی، شیکاگو و سایر نقاط جهان، هر یک نقش مهمی در موفقیت شرکت ایفا می‌کنند.

 کارخانه دایسون در سنگاپور
Dyson

دایسون اخیراً سرمایه‌گذاری بزرگی در یک مرکز تخصصی ساخت موتور در سنگاپور انجام داده تا موتورهای دیجیتال خود را با دقت بالا تولید کند؛ همان فناوری کلیدی که در قلب جدیدترین دستگاه‌های این برند قرار دارد.


تحقیق، طراحی و آینده

تمام تحقیقات، طراحی و توسعه اولیه فناوری‌های دایسون در دفتر مرکزی دایسون در مالمزبری انگلستان انجام می‌شود.

محصولات مدرن
پیشرو در طراحی!

اینجاست که جیمز دایسون و تیمش به طور مداوم در تلاشند تا راه‌هایی برای بهبود عملکرد همه چیز پیدا کنند. این فرآیند پالایش و بهبود مداوم، جوهره اصلی داستان دایسون است.

برای اطمینان از داستان دایسون در آینده، بنیاد خیریه جیمز دایسون تأسیس شده است.

این بنیاد از طریق بورسیه‌ها و برنامه‌های آموزشی، به تشویق جوانان برای دنبال کردن رشته‌های علوم، فناوری و مهندسی می‌پردازد.

جایزه جیمز دایسون

جایزه جیمز دایسون نیز یک جایزه بین‌المللی طراحی است که توسط این بنیاد اداره می‌شود و نسل بعدی مهندسان طراح را در یک پلتفرم جهانی معرفی می‌کند.

در پایان، داستان دایسون نشان می‌دهد که چگونه یک ایده ساده می‌تواند با پشتکار، نوآوری و تعهد به کیفیت، به یک برند جهانی تبدیل شود.

جیمز مهندس وسواسی
وسواسی ترین مهندس، جیمز دایسون

برای نگارش این مقاله از منابع مرجع معتبر از جمله Dyson  استفاده شده است.
شما می‌توانید برای مشاهده محصولات این برند به صفحه فروشگاه ما مراجعه کنید و همچنین در بخش مقالات به مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی برندها و داستان‌های آن‌ها بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *