تاریخچه برند فیلیپس | داستان کامل برند PHILIPS و محصولات آن

تصویری از ازدحام جمعیت برای استقبال از فیلیپس استفاده شده برای عکس کاور معرفی برند philips

“در این مقاله، تاریخچه برند فیلیپس و مسیر آن را از ابتدا تا امروز بررسی می‌کنیم تا با شناخت بهتر، برند مورد علاقه خود را آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

این حق انتخاب از میان بهترین‌ها، همواره برای شما محفوظ خواهد بود. چرا که هر فردی لایق داشتن مدرن‌ترین و بهترین امکانات روز دنیاست.

پس با خیالی آسوده، پا به داستان یکی از پیشروترین برندهای جهان در زمینه لوازم خانگی بگذارید.”


تاریخچه برند فیلیپس : در طول بیش از ۱۳۰ سال

فیلیپس و تاریخش گواه جریانی پیوسته از نوآوری‌های پیشگامانه است که همواره برای زندگی بهتر تلاش کرده.


فهرست

سال‌های آغازین: پیشگامان روشنایی و مسئولیت اجتماعی

 تاریخچه برند فیلیپس در طول زمان
سیر تحول بصری برند فیلیپس در بیش از ۱۳۰ سال.

دهه 1890:فیلیپس در هلند

شرکت فیلیپس و شرکا در سال ۱۸۹۱ در آیندهوون هلند، توسط فردریک فیلیپس و پسرش، جرارد، تأسیس شد.

جرارد با درک فرصت‌های موجود در معرفی برق برای بازار انبوه و با الهام از علاقه شدیدش به علم و مهندسی، به سرعت برنامه‌ای جسورانه اما به‌موقع را تدوین کرد:

تولید لامپ‌های رشته‌ای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اعتماد.

فردریک فیلیپس و پسرش جرارد فیلیپس، بنیانگذاران شرکت
بنیانگذاران دیدگاه فیلیپس در هلند.

دهه ۱۹۰۰ – پیشگامان اجتماعی:

دهه ۱۹۰۰ دوران تغییرات چشمگیر اجتماعی و اقتصادی بود.

در این دوره، فیلیپس با بیش از ۲,۰۰۰ کارمند به بزرگ‌ترین کارفرمای خصوصی در هلند تبدیل شد.

با شتاب گرفتن صنعتی شدن، جرارد و برادرش آنتون در فراهم کردن مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و امکانات ورزشی سرمایه‌گذاری کردند و فرهنگ مسئولیت اجتماعی را نهادینه ساختند که تا به امروز ادامه دارد.

نمای داخلی یک کارخانه بزرگ فیلیپس در اوایل قرن بیستم
فیلیپس، بزرگترین کارفرمای خصوصی در هلند.

رشد و نوآوری: از آزمایشگاه تا محصولات مصرفی

دهه ۱۹۱۰ – رشد و موفقیت از طریق نوآوری:
فیلیپس با درک ارزش تحقیقات علمی برای نوآوری محصول:

اولین آزمایشگاه تحقیقاتی خود را – که با نام “فیلیپس نت لب” شناخته می‌شد – در سال ۱۹۱۴ افتتاح کرد.

این آزمایشگاه به رهبری دکتر گیلز هولست، به بالاترین استانداردهای پژوهش می‌اندیشید و پروژه‌های آینده‌نگرانه‌ای را آغاز کرد؛

از جمله بررسی فناوری‌های نوظهور نورپردازی برای کشف منابع جدید نور.

دستاوردهای آن در لوله‌های اشعه ایکس، در نهایت آغاز مشارکت فیلیپس در فناوری سلامت را رقم زد.

دکتر گیلز هولست، اولین مدیر آزمایشگاه نت لب.
رهبری علمی در آزمایشگاه نت لب.

دهه ۱۹۲۰ – برند فیلیپس پیشرو در طراحی:

بسیاری از تخصص‌های طراحی فیلیپس را می‌توان به لوئیس کریستین کالوف بازگرداند.

کالوف، معماری با اشتیاق به طراحی گرافیک، اهمیت طراحی منسجم و مؤثر و نقش آن را در سوق دادن ترجیح مصرف‌کننده به سمت محصولات و برند شرکت درک می‌کرد.

اولین محصولی که این بینش طراحی را منعکس کرد، رادیو فیلیپس بود که سپر معروف موج و ستاره را نیز معرفی کرد.

لوئیس کریستین کالوف، معمار و پیشگام طراحی فیلیپس
دیدگاه طراحی فیلیپس توسط لوئیس کریستین کالوف.

دهه ۱۹۳۰ – تغییر چهره ماشنی های اصلاح با درخشش برند فیلیپس:

در طول دهه ۱۹۳۰، فیلیپس ماشین ریش‌تراش چرخشی پیشگامانه خود، “فیلیشیو” (Philishave) را معرفی کرد.

فیلیپس فیلیشیو با ارگونومی و ظاهر جذاب خود، عصر مصرف‌گرایی انبوه را آغاز کرد.

این محصول به سرعت موفق شد و زمینه را برای محصولات جذاب و مشتری‌محور فراهم آورد. از زمان معرفی آن در سال ۱۹۳۹، فیلیپس به طور متوسط ساعتی ۷۰۰ دستگاه فیلیشیو فروخته است.

 ماشین ریش‌تراش چرخشی فیلیشیو (Philishave) اصلی
معرفی ریش‌تراش چرخشی پیشگامانه فیلیپس.

دهه ۱۹۴۰ – آغاز عصر مدرن برای برند فیلیپس و رقبا درزمینه پخش:

پس از جنگ جهانی دوم، بخش تحقیقات فیلیپس نوآوری‌هایی را برای کمک به بهبود پس از جنگ توسعه داد.

این نوآوری‌ها شامل استفاده از نور UV برای از بین بردن باکتری‌ها، لامپ‌های فلورسنت لوله‌ای، مواد مغناطیسی و سرامیک‌های جدید، سمعک، گرامافون و همچنین کوچک‌سازی و مدرن‌سازی فناوری‌های رادیو و ریش‌تراش آن بود.

با این حال، مهمترین معرفی، تلویزیون برای بازار انبوه بود.

رادیو فیلیپس برای بازار انبوه در دهه ۱۹۴۰
فیلیپس و آغاز عصر صوتی و تصویری!

تاریخچه برند فیلیپس در این دوره‌ها، نشان‌دهنده توانایی آن در سازگاری و پیشرفت مداوم است:

دهه ۱۹۵۰ – از محصولات تا تجربه‌های فیلیپس:
نمایشگاه جهانی تجلی‌بخش ایده‌آل‌های پس از جنگ برای صلح و نوآوری بود.

فیلیپس تنها در میان شرکت‌های چندملیتی بود که در نمایشگاه اکسپو ۱۹۵۸ غرفه اختصاصی خود را دریافت کرد.

این فضای فیلیپس، با نام “ل پوئم الکترونیک” (Le Poème Electronique)، ویترینی از رنگ، صدا و تصاویر را به نمایش گذاشت و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از “محیط” (ambient) را خلق کرد؛

مفهومی انقلابی در آن زمان و پیش‌درآمدی بر تجربه Ambient Experience فیلیپس.

غرفه "ل پوئم الکترونیک" فیلیپس در نمایشگاه اکسپو ۱۹۵۸
غرفه انقلابی فیلیپس در نمایشگاه جهانی.

دهه ۱۹۶۰ – فیلیپس صدای دهه شصت:

فیلیپس در پاسخ به فرهنگ عامه و قدرت خرید مصرف‌کننده، بر قابل دسترس کردن فناوری‌های خود تمرکز کرد.

اولین پخش‌کننده صوتی کاست فشرده (Compact Cassette) – ایده‌آل برای بازار انبوه – به سرعت موفق شد.

این محصول استاندارد جهانی را برای ضبط نوار تعیین کرد

و پس از آن، اولین پخش‌کننده استریو کاست فشرده، و همچنین پخش‌کننده‌های کاست رادیویی خودرو و قابل حمل عرضه شدند.

اولین پخش‌کننده صوتی کاست فشرده (Compact Cassette) فیلیپس
استاندارد جهانی ضبط نوار توسط فیلیپس.

دهه ۱۹۷۰ – نوآوری مداوم برند فیلیپس در صدا و تصویر:

با طلوع عصر ویدئو، فیلیپس اولین دستگاه ضبط کاست ویدئویی (VCR) را در سال ۱۹۷۱ عرضه کرد.

در حالی که VCR و نوآوری‌های جاری، فیلیپس را در خط مقدم محصولات مصرفی نگه داشتند، شرکت نیز با جهانی شدن جهان، دستخوش تغییرات بیشتری شد.

اولین دستگاه ضبط کاست ویدئویی (VCR) فیلیپس
فیلیپس و طلوع عصر ویدئو.

دهه ۱۹۸۰ – فیلیپس برندی پیشرو در دنیای دیجیتال:

فیلیپس با الهام از کارهای پیشگامانه خود در زمینه تصویر، صدا و داده، در دهه ۱۹۸۰ در خط مقدم فناوری‌های دیجیتال مصرفی نوظهور باقی ماند.

محصولات معرفی شده شامل دیسک نوری LaserVision، سیستم‌های مخابراتی نوری و یکی از بزرگترین موفقیت‌های آن، دیسک فشرده (CD) – که با همکاری سونی توسعه یافت – بود.

 دیسک فشرده (CD) با لوگوی فیلیپس و سونی
موفقیت بزرگ فیلیپس در صنعت دیجیتال با CD.

آینده‌نگری برند فیلیپس : تمرکز بر انسان و فناوری سلامت

دهه ۱۹۹۰ – طراحی انسان‌محور:

با پیچیده‌تر شدن و همه‌جانبه شدن فناوری، دهه ۱۹۹۰ شاهد ظهور محصولاتی بود که برای سهولت در استفاده و تجربه راحت‌تر طراحی شده بودند.

فیلیپس رویکردی انسان‌محور را در طراحی محصول با عنوان “طراحی برای زندگی” (Design for Life) اتخاذ کرد که تمام جنبه‌ها را هماهنگ و یکپارچه می‌ساخت و تجربه و بازده بیمار را بهبود می‌بخشید.

محصول فیلیپس با طراحی ارگونومیک و کاربرپسند
ظهور طراحی انسان‌محور “طراحی برای زندگی” فیلیپس

دهه ۲۰۰۰ – ارائه تجربه‌های جدید: در امتداد تاریخ فیلیپس

فیلیپس بیش از یک نام شرکت است – آن یک برند با یک هدف است.

این دوره، نشان‌دهنده تمرکز مجدد و مردم‌محور و اولین رویکرد کاملاً جامع شرکت برای ایجاد تجربه‌ای هماهنگ از برند فیلیپس بود، که راه‌حل‌هایی پیشرفته، آسان برای استفاده و طراحی شده بر اساس نیاز کاربر را ارائه می‌داد.

دهه ۲۰۱۰ – پیشرو در فناوری سلامت: فیلیپس برای مردم

فیلیپس با الهام از هدف خود برای بهبود سلامت و رفاه مردم از طریق نوآوری معنادار، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ زندگی ۲.۵ میلیارد نفر را در سال بهبود بخشد.

امروز، مجموعه رو به رشد آن از راه‌حل‌های نوآورانه فناوری سلامت، از مراقبت‌های ارزشی در سراسر زنجیره سلامت حمایت می‌کند.

 لوگوی فیلیپس با شعار "بهبود زندگی" یا "نوآوری معنادار"
فیلیپس، برندی با هدف و مردم‌محور.

تاریخچه برند فیلیپس با تعهد به نوآوری، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تمرکز بر انسان، به مسیری رو به جلو ادامه می‌دهد.

محصولات برند [Philips]

اگر این مقاله به شما کمک کرد تا با فلسفه، تاریخچه و ویژگی‌های برند [Philips] آشنا شوید و علاقه‌مند شدید که محصولات این برند را از نزدیک ببینید، در ادامه می‌توانید مجموعه‌ای از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات [Philips] را مرور کنید.

ما در فروشگاه اینترنتی EZZE مجموعه‌ای متنوع از محصولات اصل برند [Philips] را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا با اطمینان از کیفیت، انتخابی هوشمندانه و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

مشاهده و خرید محصولات برند [Philips]:

ناموجود
تخفیف!
ناموجود
قیمت اصلی تومان 19,305,000 بود.قیمت فعلی تومان 18,900,000 است.
ناموجود
تومان 19,800,000
ناموجود
تومان 6,237,000
ناموجود
تومان 7,425,000
ناموجود
تومان 5,000,000
ناموجود
تومان 2,267,100

ما در EZZE برای مشاهده بهتر تاریخ این برند ، به سراغ سایت رسمی PHILIPS رفتیم :
تا با درک بهتر از تاریخ فیلیپس ،برای شما مسیری که تا امروز توسط این نام درخشان طی شده است را شرح بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *